Σάββατο 28 Οκτωβρίου 2017

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙ ΓΡΑΦΕΙ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ Ο ΕΧΘΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΠΟΥ ΠΑΡΕΔΩΣΕ ΣΤΟΝ ΜΕΤΑΞΑ ΤΟ ΤΕΛΕΣΙΓΡΑΦΟ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΠΡΩΪΝΕΣ ΩΡΕΣ ΤΗΣ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

Ο Εμμανουέλε Γκράτσι (ιταλικά: Emanuele Grazzi‎; 30 Μαΐου 1891 - 7 Σεπτεμβρίου 1961), ήταν Ιταλός πρέσβης στην Αθήνα κατά τη κήρυξη του Ελληνοϊταλικού πολέμου του 1940

Ο ίδιος ο Γκράτσι γράφει στο βιβλίο του :"είδα επιτέλους να ανάβει φως και τον Μεταξά  να κατεβαίνει , με γνώρισε και διάταξε το σκοπό να μ'αφήσει να περάσω.Μου έδωσε το χέρι και με οδήγησε εις ένα μικρό σαλόνι.Μόλις εκαθήσαμε του είπα ότι έχω να του κάνω μία ανακοίνωση και του έδωσα το έγγραφο (τελεσίγραφο) . Παρακολούθησα τη συγκίνησή του και εις τα χέρια του και εις τα μάτια του.Όταν ετελείωσε την ανάγνωση εσήκωσε το κεφάλι του και εκάρφωσε τα μάτια του επάνω μου ,με σταθερά φωνή και βλέποντας με κατάματα μου είπε:"αυτό σημαίνει πόλεμο" .Του απήντησα αργά και σιγά ότι τούτο θα ήταν δυνατόν να αποφευχθεί αν η Ελληνική Κυβέρνηση έδινε διαταγή.Μου απήντησε "ΟΧΙ !" , του προσέθεσα αν ο Στρατηγός Παπάγος μπορούσε διά του ασυρμάτου να διαβιβάσει μία Διαταγήν , ο Μεταξάς με διέκοψε μου είπε "ΟΧΙ Αδύνατον!" , εψιθύρισα ,δεν χάνω την ελπίδα .Ο Μεταξάς εσηκώθει και με οδήγησε μέχρι την πόρτα χωρίς να μου δώσει απάντηση.
Έφυγα υποκλινομένος με το βαθύτερο σεβασμό προ του γέροντος αυτού που προτίμησε τη θυσία αντί της υποδουλώσεως .Έφυγα ταπεινωμένος και με σφιγμένη την ψηχή μου από μίσος δια το επάγγελμα μου" .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ

ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
κάντε κλικ στην εικόνα

ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

ΣΩΤΗΡΗΣ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΣΩΤΗΡΗΣ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
kourdistoportokali.com

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ (1918-2017)

Κ.ΚΟΛΜΕΡ

Leonard Cohen - A Thousand Kisses Deep

MICHAEL LANDON

ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΣΠΙΤΙ ΣΤΟ ΛΙΒΑΔΙ

TVP

TVP

TVP ΤΟ WEB ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

TVP ΤΟ WEB ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ
κάντε κλικ στην εικόνα