ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Δευτέρα 24 Αυγούστου 2015

Λαβράκια βγάζει το νέο ηλεκτρονικό σύστημα εντοπισμού της ΔΕΗ για τους εύπορους μπαταξήδες

Λαβράκια βγάζει το νέο ηλεκτρονικό σύστημα εντοπισμού της ΔΕΗ για τους εύπορους μπαταξήδες, όπως η πολυτελής βίλα 500 τμ στη Νέα Ερυθραία με πισίνα ολυμπιακών διαστάσεων, ο ιδιοκτήτης της οποίας όμως πληρώνει… Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο.

Μάτι βγάζει η περίπτωση καταναλωτή μέλους γνωστής εφοπλιστικής οικογένειας που για βίλα στο Παλαιό Ψυχικό χρωστά... 20.000 ευρώ για πάνω από χρόνο.


Στο ίδιο μήκος κύματος, επιχειρηματίας -γνωστός πρώην παράγοντας του ποδοσφαίρου- με βίλα στο Βαρνάβα, βρήκε τρύπα και χώθηκε στο ΚΟΤ, και αφού φέσωσε με 34.000 ευρώ τη ΔΕΗ, μετακόμισε σε άλλη εταιρεία, χωρίς φυσικά να εξοφλήσει το χρέος του.

Από εκεί και πέρα σε πανελλαδική κλίμακα, θα περίμενε κανείς τη πρωτιά με τους περισσότερους μπαταξήδες να κατέχει μια φτωχή εισοδηματικά περιοχή ή περιφέρεια.

Λάθος. Πρώτη και με διαφορά κατατάσσεται η Ρόδος, ένα νησιωτικός δήμος με ιδιαίτερα αναπτυγμένο το τουριστικό προϊόν και σχετικά υψηλό ΑΕΠ σε επίπεδο περιφέρειας. Η αρνητική αυτή πρωτιά δεν οφείλεται σε αδύναμους οικονομικά πολίτες, παρά στο γεγονός ότι 50 από τα πιο μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα του νησιού έχουν συσσωρευμένες οφειλές στη ΔΕΗ πάνω από 6 εκατ. ευρώ.

Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι οι επισφάλειες της ΔΕΗ στη Ρόδο αγγίζουν το 78%, έναντι 35% στο Διδυμότειχο, μια από τις φτωχές εισοδηματικά περιοχές της χώρας, που φιγουράρει στις τελευταίες θέσεις της λίστας πανελλαδικά.

Σε όλους αυτούς τους εύπορους καταναλωτές, φυσικά πρόσωπα και επιχειρηματίες, που μέχρι πρότινος επικαλούνταν αδυναμία πληρωμής, πρόσφατα η ΔΕΗ έκοψε το ρεύμα, και το εντυπωσιακό είναι ότι αμέσως μετά οι περισσότεροι έσπευσαν να διακανονίσουν την οφειλή τους.

Το ερώτημα φυσικά παραμένει. Για ποιό λόγο οι μπαταξήδες αυτοί εντοπίζονται τώρα και όχι τα προηγούμενα χρόνια, όταν οι περισσότεροι έχουν συσσωρευμένες οφειλές για ένα ή και για δύο χρόνια;

Το ερώτημα δεν είναι ρητορικό. Τα λαβράκια οφείλονται αφενός στο νέο ηλεκτρονικό σύστημα SAP το οποίο δίνει τη δυνατότητα στη ΔΕΗ να συγκρίνει τετραγωνικά με καταναλώσεις σε συνδυασμό με το ιστορικό του πελάτη.

Σίγουρα όμως συντρέχουν και άλλοι παράγοντες για τις χαμηλές επιδόσεις του παρελθόντος. Κοινό μυστικό είναι ότι πολλοί από τους παραπάνω πελάτες της ΔΕΗ μπαινόβγαιναν τα τελευταία χρόνια σε διακανονισμούς, χωρίς φυσικά να τους τηρούν. Σε κάποιους το ρεύμα δεν κόπηκε ποτέ αφού στο μεταξύ έπεφτε κάποιο τηλέφωνο από πολιτικό "φίλο", σε άλλους πάλι κοβόταν αλλά το επανασύνδεαν παράνομα, κάτι που υποτίθεται πως είναι δουλειά των συνεργείων να ελέγχουν. Είναι γνωστό άλλωστε πως οι ρευματοκλοπές παρουσιάζουν έξαρση. Μόνο στο 7μηνο Νοέμβριος 2014-Μάιος 2015, ο ΔΕΔΔΗΕ προέβη σε 1.000 μηνύσεις για ρευματοκλοπές.

Πλήρωσαν μέσα σε μια ώρα

Σε ημερίδα που έλαβε χώρα στις αρχές Αυγούστου στη Ρόδο, υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, στελέχη της ΔΕΗ αφενός ενημέρωσαν τους παραγωγικούς φορείς που συμμετείχαν για το νέο πρόγραμμα διακανονισμών της (ρύθμιση οφειλών με προκαταβολή 10% μέχρι και σε 36 μηνιαίες δόσεις για οικιακούς καταναλωτές και επιχειρήσεις) αφετέρου τους μετέφεραν τον προβληματισμό για τις υψηλές επιδόσεις του νησιού σε επισφάλειες. Στη Ρόδο φτάνουν το 78%, στη Κάλυμνο το 79%, και στη Κω 74%, δείγμα ότι δεν είναι μεμονωμένο φαινόμενο που εντοπίζεται σε ένα μόνο νησί.

Σαν επόμενο βήμα, στελέχη της επιχείρησης απευθύνθηκαν σε 50 μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα (40 στη Ρόδο, και 10 στη Κω) με συσσωρευμένα χρέη άνω των 6 εκατ. ευρώ. Ενα μόνο συγκρότημα όφειλε 500.000 ευρώ. Από τα 50, τα 45 υπέγραψαν άμεσα διακανονισμό. Πέντε- έξι δεν τήρησαν το διακανονισμό, ενώ άλλα πέντε δεν προσήλθαν καθόλου για να κάνουν ρύθμιση. Σαν αποτέλεσμα των παραπάνω, πριν από μια εβδομάδα, η ΔΕΗ έδωσε στον ΔΕΔΔΗΕ εντολές αποκοπής για 11 ξενοδοχειακούς πελάτες με αθροιστικές οφειλές 1,4 εκατ. ευρώ. Το εντυπωσιακό είναι ότι ο ένας πλήρωσε την οφειλή του αμέσως μόλις εμφανίστηκε το συνεργείο, ενώ μετά από μία ώρα τον μιμήθηκαν και οι άλλοι 10.

Ο άνεργος με τη πισίνα

Η πρώτη “φουρνιά” με εύπορους μεγαλοοφειλέτες διαμένοντες σε βίλες, στους οποίους και κόπηκε το ρεύμα, εντοπίστηκε το Μάιο. Πριν καν τεθεί σε πλήρη λειτουργία το νέο σύστημα SAP, και έπειτα από “χειροκίνητη” κυρίως έρευνα, η ΔΕΗ έδωσε εντολή να κατέβουν οι διακόπτες σε 14 μπαταξήδες. Εξ’ αυτών 7-8 προέβησαν σε διακανονισμό, 3 μετακόμισαν σε άλλους παρόχους, ο ένας είναι δικαιούχος… ΚΟΤ με αποτέλεσμα η ΔΕΗ να μην μπορεί να προχωρήσει σε διακοπή ρεύματος καθώς προστατεύεται από το ειδικό καθεστώς (!), και 2 παραμένουν κομμένοι.

Η δεύτερη “φουρνιά” εντοπίστηκε χάρη στο σύστημα SAP πριν από λίγες εβδομάδες. Αφορά συνολική οφειλή 400.000 ευρώ από 17 βίλες, σε Θρακομακεδόνες, Καλύβια, Εκάλη, Μαρκόπουλο, Βουλιαγμένη, Παλαιό Ψυχικό, Δροσιά, Παλλήνη, Νέα Ερυθραία και Πειραιά. Στην πλειονότητά τους τα ακίνητα είναι επιφάνειας 250-300 τ.μ, ενώ ανάμεσά τους υπάρχει και ένα 1.500 τ.μ. Δύο είναι οι πιο τρανταχτές περιπτώσεις. Η μία αφορά καταναλωτή μέλος εφοπλιστικής οικογένειας που διαμένει σε ακίνητο 480 τμ στο Π.Ψυχικό, κάνει κατανάλωση 15.000 κιλοβατώρες το τετράμηνο, και χρωστά στη ΔΕΗ 20.000 ευρώ. Η άλλη αφορά καταναλωτή στη Ν. Ερυθραία με βίλα 500 τμ, πισίνα ολυμπιακών διαστάσεων, κατανάλωση 25.000 κιλοβατώρες/ 4μηνο, με χρέος στη ΔΕΗ 18.000 ευρώ για πάνω από χρόνο. Σε αυτόν τον τελευταίο έχουν γίνει κατ’ επανάληψη οχλήσεις και τηλεφωνήματα αλλά το πιο εντυπωσιακό είναι η διαπίστωση ότι ο πελάτης ανήκει στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο. Προ ημερών λοιπόν η ΔΕΗ ζήτησε αφενός από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΑ) να κάνει επανέλεγχο στο δηλωμένο εισοδήμά του, και αφετέρου στον ΟΑΕΔ να τσεκάρει αν είναι άνεργος!

Τι τρέχει στους Θρακομακεδόνες;

Μια κατηγορία μόνη τους είναι οι Θρακομακεδόνες. Πρόσφατα εντοπίστηκαν στη λεωφόρο Πάρνηθος 17 παροχές με χρέη προς τη ΔΕΗ περίπου 400.000 ευρώ για πάνω από 2 χρόνια. Και οι 17 αυτές παροχές φαίνεται ότι ανήκουν σε μέλη της ίδιας οικογένειας, και ηλεκτροδοτούσαν από ξενοδοχεία, και αίθουσες διεξιώσεων, μέχρι εστιατόρια, ταβέρνες, και δύο σπίτια. Το εντυπωσιακό είναι οι καταναλωτές αυτοί είχαν δεθχεί στο παρελθόν κατ’ επανάληψη οχλήσεις, συνεργεία είχαν σταλεί για να κόψουν το ρεύμα, το οποίο είτε δεν κόπηκε, είτε επανασυνδέθηκε παράνομα.http://energypress.gr/



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ

ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
κάντε κλικ στην εικόνα

ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

ΣΩΤΗΡΗΣ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΣΩΤΗΡΗΣ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
kourdistoportokali.com

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ (1918-2017)

Κ.ΚΟΛΜΕΡ

Leonard Cohen - A Thousand Kisses Deep

MICHAEL LANDON

ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΣΠΙΤΙ ΣΤΟ ΛΙΒΑΔΙ

TVP

TVP

TVP ΤΟ WEB ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ

TVP ΤΟ WEB ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ
κάντε κλικ στην εικόνα